Subscribe

Cum sociis natoque penatibus et magnis

Garso architektūra 2020

„Garso architektūra“ – tai šešerius metus vykstančios praktinės garso meno kūrybinės dirbtuvės, skirtos regionuose gyvenantiems muzikos atlikėjams, renginių organizatoriams bei muzikos kūrimu besidomintiems žmonėms.

„Garso architektūros“ kūrybinės dirbtuvės organizuojamos ten, kur panašaus pobūdžio seminarai niekada nebuvo organizuoti arba organizuojami itin retai – t.y. pasirinktos savotiškame muzikiniame „užribyje“ esančios vietos: maži Lietuvos miesteliai, juose esantys kultūros centrai, muzikos mokyklos bei jaunimo užimtumo erdvės, kuriose sąvoka “garso menas” sukelia dideles diskusijas, taip reikalingas tiek projekto moderatoriams, tiek projekto dalyviams.

Šįkart „Garso architektūra“ dėl pasaulinės pandemijos neišvyko į turą po Lietuvą, tačiau vietoje to – paruošė specialiai projektui sukurtus moderatorių vaizdinius ir garsinius pristatymus. Trumpų improvizacijų/paruoštų kūrinių pavidalu galite išvysti „Garso architektūros“ komandos branduolį: moderatorius Gintautą Rožę, Vladą Dieninį, Armantą Gečiauską, Pijų Džiugą Meižį ir Paulių Buraką, kuriuos nufilmavo vaizdo menininkas Šarūnas Akelaitis.

Moderatorių aprašymai ir trumpi jų prisiminimai iš „Garso architektūros“ kelionių po Lietuvą:

Gintautas Rožė – muzikos kūrėjas, užsiimantis netradicinių komponavimo būdų paieška. Vysto tiek solinę karjerą, tiek bendradarbiauja su tarpdisciplininio meno atstovais įvairių projektų kontekste. Gintautas – Kūrybinių dirbtuvių „Garso architektūra“ idėjos autorius. Be to, kad organizuoja šį seminarų ciklą, kūrybinių dirbtuvių metu ir pats veda paskaitas, susijusias su netradiciniu grojimu gitara, netikėtais ir kartais – net radikaliais gitaros efektų grandinės jungimo būdais bei skaitmeninių procesorių naudojimu ieškant savito skambesio. Gintautas: „2020-ieji – septinti projekto gyvavimo metai. Kad ir kiek daug istorijų yra nutikę keliaujant po Lietuvą, didžiausią įspūdį man palieka tie seminarai, į kuriuos susirenka šiek tiek skeptiškai (o kartais – net priešiškai) nusiteikusi auditorija ir seminaro eigoje patiria lūžį. Įvykęs lūžis leidža auditorijai patikėti komandos darbu ir pilnai įsitraukti į seminarą. Kaskart laukiu to lūžio, ir keisčiausia – kad lūžio momentas stipriai juntamas“.

Armantas Gečiauskas – eksperimentinės muzikos kompozitorius ir atlikėjas, geriausiai žinomas dėl jo atliekamų performansų, kuriuose susilieja psichodelika, ritualai, absurdas ir teatras. Armanto performansai – „Garso architektūros“ seminaro vinis, iki kurios einama lėtai, kantriai ir apgalvotai. Armantas Gečiauskas „Garso architektūros“ turuose publikos priimamas labai nevienareikšmiškai, tačiau niekada – abejingai! Anot paties Armanto: „Visi turuose nutikę įvykiai nenustelbė to smagaus buvimo kartu, komandoje su nuostabiomis asmenybėmis bei įkvepiančiais muzikantais“.

Paulius Burakas – garso režisierius ir muzikantas, žinomas iš grupių „Ministry of Echology“, „Darbo džiaugsmai“ ir „Kala Sound System“. „Garso architektūros“ seminaruose jis atsakingas už moderatorių įgarsinimą, ambisoninės garso sistemos pristatymą bei no-input technikos pademonstravimą. Nepaisant kaip tvarkingai Paulius rūpintųsi elektra, kartais atsiranda aplinkybių, kurias padiktuoja vieta ir nuotaika. Viena iš tokių aplinkybių – Armanto sprendimas groti lauke basomis – pasirodymui pridėjo papildomų kibirkščių. Paulius: „Prisimenu elektrifikuotą Armanto performansą basomis ant žolės prie upelio Anykščiuose, kuomet elektra judino Armantą, o Armantas judino žmones”. Įspūdžiui kurti pasitelkiamos visos priemonės!

Pijus Džiugas Meižis – elektroninės muzikos kūrėjas ir atlikėjas, moduliarinio sintezatoriaus pagalba konstruojantis neapibrėžtas erdves bei mįslingas tekstūras. Pijus – naujausias „Garso architektūros“ komandos narys, kartu vedantis seminarus antrus metus. Vienais jų – su savimi pasiėmė juostinį fotoaparatą ir užfiksavo akimirkas, kurios dažnai lieka už kadro: garso patikros, laukimas, fragmentai iš pasirodymų, buitis, vietos, žmonės ir daiktai (nuoroda į Pijaus foto albumą).

Vladas Dieninis – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos koncertmeisteris; Kompozitorius ir atlikėjas, vystantis tiek solinę karjerą, tiek kuriantis muziką teatro spektakliams, kino filmams bei įvairiems meno projektams. Vladas – „Garso architektūros“ seminaro vedėjas, per šešerius projekto metus sėkmingai moderavęs ne vieną dešimtį diskusijų, susijusių su garsu, performansais bei šiuolaikiniu menu plačiąja prasme. O diskutuoti teko su įvairiausia publika: nuo regionuose gyvenančių garsistų, kultūrinės veiklos vadybininkų, iki muzikos mokyklų moksleivių. Vladas: „Vienas įsimintinesnių atvejų per „Garso architektūrą“ buvo prieš penketą metų Krakėse (2015 m.), kai atvykus i nedidelį agrarinį gyvenamąjį punktą, sutikome labai smalsius ir atvirus vaikus, o jų taiklūs klausimai privertė ne kartą gerai susimąstyti prieš atsakant, kad atsakymai būtų verti žingeidžios auditorijos“.

Projektą organizuoja Kirtimų kultūros centras, iš dalies remia Vilniaus miesto savivaldybė.