
Ginto Rožės vaizdo klipas „Jet-set“: meilės trikampis tarp žmonių ir roboto
Šių metų pradžioje minialbumą „Paranorama“ išleidęs eksperimentinės muzikos kompozitorius Gintas Rožė savo kūrinio „Jet-set“ vaizdo klipe patenka į meilės trikampį. Savo kūryboje G. Rožė įvairialypius ritualinius garso elementus integruoja į elektroninės muzikos kontekstą. Humanizmas ir robotika susiduria ir „Jet-set“ vaizdo klipe. Čia dėl menininko simpatijos kovoja žmogus ir robotas. Ką pasirinks kūrėjas: nebylią simpatišką merginą ar vienu pirmųjų pasaulyje vokaloidu kalbantį robotą?
Vaizdo klipe režisierius Šarūnas Akelaitis žiūrovams veda į siurrealistinę kelionę po kūrybinį G. Rožės pasaulį. Pagrindinis klipo aktorius – milžiniškas robotas, simbolizuojantis elektroninę muziką. Šį vaidmenį atlieka lietuviško cirko „Amber Cirkas“ įkūrėjas Darius Ščesnulevičius. Su juo menininkas susipažino lankydamasis cirko pasirodymuose Naujojoje Vilnioje. Žmoniją atstovauja aktorė Viktė Dementavičiūtė.
Gintas Rožė – „Jet-set“ vaizdo klipas: https://www.youtube.com/watch?v=0cLWPRFlgPE
„Jet-set“ roboto „vokalo“ partijos atliekamos balso sintezatoriumi, skirtu neregiams. Senu sovietiniu sintezatoriumi „Polivoks“ pradėtas kūrinys skambėjo gerai, bet kažko trūko. Apsilankęs sendaikčių turguje Barselonoje G. Rožė už 15 eurų įsigijo keistą prietaisą su 7 mygtukais. „Kad galėtum pasinaudoti keliolika minučių, jį reikėjo krauti virš 20-ties valandų. Pasirodė, jog tai – viena pirmųjų pasaulyje „Braille’n’Speak“ užrašų knygutė. Joje buvo funkcija, kuri roboto balsu sakė tai, kas suvesta. Kadangi šis prietaisas „kalbėjo“ ispaniškai, kūrinyje „Jet-set“ atsirado ispaniškų motyvų. Būtent šis radinys padėjo užbaigti kūrinį.“ – pasakoja G.Rožė.
Epizodinius vaidmenis vaizdo klipe atlieka menininkai vienaip ar kitaip prisidėję prie albumo „Paranorama“ pasirodymo: muzikos kūrėjas ir prodiuseris Gediminas Jakubka, įrašų leidėjas Dovydas Bluvšteinas, šviesų dailininkas Norvydas Birulis, fotografė Laima Stasiulionytė, Kirtimų kultūros centro direktorė Vilma Ramanauskienė, dizaineris Pijus Burakas ir kiti.
Garso menininkas G. Rožė grojo grupėse „Without Letters“, „cutthroats“, „Darbo džiaugsmai“, „Verslo Rizikos Rezervas“, pasirodė įvairiuose muzikos festivaliuose ir meno bienalėse Lietuvoje ir užsienyje, kūrė garso takelius filmams „Dėmės ir įbrėžimai“ (rež. Deimantas Narkevičius), „Trial by Fire“ (rež. Salomé Lamas) ir kitiems. 2022 m. jo kūrinys „Dialogas su naikinamu pianinu“ 2022 m. pristatytas Arturo Bumšteino kuruojamoje laidoje „Radijo menas“.
Albumas „Paranorama“ – left-field / world / techno žanrų muzikinis albumas, įrašytas gyvai naudojant tik vintažinius sintezatorius, efektų procesorius, ritmo mašinas ir praturtintas autoriniais aplinkos įrašais. Albumas skirtas šiuolaikinės bei akademinės elektroninės muzikos gerbėjams bei garso menu besidomintiems žmonėms.
Šis EP yra jubiliejinis 100-tasis „Zona Records“ katalogo leidinys. 1991-aisiais įkurta legendinė „Zona“ yra viena pirmųjų nepriklausomų įrašų kompanijų Rytų Europoje, leidžianti grupių „Antis“, „Bix“ ir kitų kūrybą.
Ilgamečio G.Rožės kūrybinio partnerio režisieriaus Š. Akelaičio kuriama tikrovė – atsvara šiuolaikiniam dirbtinių dirgiklių perpildytam post-internetiniam pasauliui. Šioje tikrovėje nėra ribos tarp dokumentikos ir performatyvumo. Tai – nesuvaidintas gyvenimas, kuriame vaidenasi. Režisierius kūrė vaizdo klipus tokioms muzikos grupėms kaip „Solo Ansamblis“, „Darbo džiaugsmai“, rengė galerines vaizdo parodas, buvo nominuotas „Sidabrinės gervės“ kiaušiniui už filmą „Džiunglės“.
Muzikos klipo kūrimą iš dalies finansavo asociacija LATGA.